ІННОВАЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ В ЗДО «ВЕСЕЛКА»


Розвиваючі ігри Нікітіних


 

Автори - Борис Павлович і Олена Олексіївна Нікітіни, класики вітчизняної педагогіки та автори ряду розвиваючих ігор для дітей.
Суть технології. Методики раннього розвитку дітей, в першу чергу, базуються на відповідних дитячих іграх. За методикою Нікітіних вони повинні включати в себе спільну діяльність дитини і батьків. Вони мають великий потенціал, тому що їх можна підлаштувати під себе, під свій рівень розвитку, під свої інтереси. Кожна «Нікітінська» дитяча гра надає можливість подумати над тим, що до неї додати, як її поліпшити; така варіативність завдань заздалегідь продумана, адже вона спрямовує дитину до творчої роботи. В основному ці ігри мають форму головоломок, направлених на розпізнавання і добудови образів, інакше кажучи, на розвиток логічного і творчого мислення. Кожна гра по методиці Нікітіних є набором завдань, вирішення яких дитина шукає за допомогою кубиків (кубики Нікітіна), квадратів з картону, деталей з конструктора і т.д. Завдання, які ставляться перед дитиною, мають різну форму: у вигляді інструкції, креслення, моделі. Таким чином дитина знайомитися з різними способами передачі інформації. Завдання задаються за принципом від простого до складного і мають дуже широкий діапазон.

 


 

Музейна педагогіка

Музейна педагогіка є інноваційною технологією у сфері особистісного виховання дітей, створює умови занурення особистості у спеціально організоване предметно-просторове середовище.

Міні-музеї в дошкільному закладі — це особливий розвивальний простір, створений з метою долучення дитини до світу мистецтва, розширення її культурного й національного світогляду, формування життєвої компетентності. Як і будь-яка інтегративна галузь, музейна педагогіка — не просто сума складників, а цілком особливе, своєрідне явище.

Призначення музею - патріотичне виховання дошкільнят, суть якого полягає в тому, щоб зростити в дитячій душі насіння любові до рідної природи, рідного краю і сім'ї, історії та культури своєї країни, до всього, що створено працею рідних і близьких людей

Головна мета роботи нашого педагогічного колективу в межах музейної педагогіки є виховання культурної, творчої, високодуховної особистості, яка сприймає, цінить, втілює в життя принципи добра і краси.

 


Технологія психолого-педагогічного проектування

Однією з ефективних технологій, що сприяють оновленню модернізації освітньої системи, є технологія психолого-педагогічного проектування.
. Запровадження проектів у діяльності з дітьми дошкільного віку зумовлене необхідністю досягнення конкретних результатів у розв'язанні пріоритетних завдань сьогодення.
Психолого-педагогічне проектування дає можливість формувати загальні здібності індивіда, його творчий і духовний потенціал, базуючись на виявлених психологічних закономірностях розвитку особистості.

В процесі психолого-педагогічного проектування у дітей дошкільного віку розвиваються пізнавальні, творчі навички, самосвідомість, емоційне ставлення до себе, самоконтроль, саморегуляція, уміння орієнтуватися в інформаційному просторі, використовувати набуті знання на практиці, формується вміння самостійно контролювати власну думку, збагачується словник, граматична правильність мови.
Ця технологія розвиває у кожного вихованця
вміння:
- порівнювати предмети чи їх зображення до еталону;
- знаходити спільне і відмінне;
- символізувати;
- схематизувати;
- користуватися основними логічними прийомами і операціями тощо.