Основні види музично-дидактичних ігор

Одним з важливих завдань всебічного розвитку дитини є виховання музичної культури. Її основи закладаються вже в дитинстві. В зв'язку з цим велике місце відводиться музиці в дитячих садах, – вона звучить і на музичних заняттях, і в самостійній музичній діяльності, і під час свят і розваг.

Зміст музичного виховання передбачає виховання у дітей сприйнятливості, інтересу, любові до музики, розвиток емоційної чуйності на неї, залучення їх до різноманітних видів музичної діяльності, що дозволяє розвивати загальну музичність дитини, її творчі здібності.

Застосування музично-дидактичних ігор на заняттях дає змогу провести його найбільш змістовно.

В грі діти швидше засвоюють вимоги програми по розвитку співочих умінь і музично-ритмічних рухів, і навіть в області слухання музики. Іноді музично-дидактичні ігри проводяться на занятті (частіше в другій його половині) як окремий вид діяльності. Такі ігри мають навчальний характер. В доступній ігровій формі у дітей розвиваються музичні здібності.

Дидактичні ігри на музичних заняттях починаємо проводити з першої молодшої групи. Ці ігри здебільшого пов'язані із застосуванням наочності.

В групах старшого дошкільного віку основним матеріалом дидактичних ігор стають музичні іграшки і інструменти, настільно-друковані ігри, а також використовуються і технічні засоби навчання.

 

 Приклади деяких музично-дидактичних ігор

“Що звучить?” або “На чому граю”

Хід гри. Дітям пропонується впізнати на слух звучання того чи іншого інструмента.

І варіант. Діти просто називають інструмент, на якому звучала мелодія.

ІІ варіант. Дітям роздають декілька карточок (3-4). Вони визначають звучання інструмента і закривають фішкою другу половину карточки.

Матеріали: карточки (по кількості граючих), на одній стороні зображені музичні інструменти, друга половина порожня: фішки і дитячі музичні інструменти.

“Подумай і відгадай”

Хід гри. Дітям роздають по одній картинці. На фортепіано звучить мелодія: “Зайчики” Ю.Рожавської, “Ведмідь” В.Ребікова, “Горобчики” М.Красєва. Діти визначають мелодію і піднімають відповідну карточку.

Матеріал: каточки (по кількості граючих), на них зображені зайчик, ведмідь, пташка.


"Музичний м'яч"

 

Хід гри: Діти стоять колом. Під музику передають м'яч. Ведучий або говорить або краще співає:

Ти котись, веселий м'ячик,

Швидко, швидко по рядах.

Заспіває той, у кого

М'ячик спиниться в руках

(Можна співати наукр. нар. мелодію "Я Лисичка, я сестричка") У кого зупинився м'яч, той співає будь-яку пісню, вивчейу на заняттях, а потім стає ведучим.

Матеріал: М'яч.

 

"Наш оркестр"

Хід гри: 

3 посилки  дістаються музичні інструменти. Діти обирають хто який хоче інструмент, після чого грають на них як їм хочеться. Після цього пропонується послухати справжній оркестр.

Матеріал. Дитячі музичні іграшки, інструменти.