1.ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

 

 

 Комунальний заклад Малопавлівський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Веселка» Комишанської сільської ради у 2017-2018н.р. працював на реалізацію законів України "Про освіту", "Про дошкільну освіту", «Про пожежну безпеку», «Про забезпечення санітарно – епідеміологічних норм», працював над Базовою програмою розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі», дотримувався Правил внутрішнього розпорядку, Посадових інструкцій, методичних рекомендацій  «Про організацію фізкультурно – оздоровчої роботи в дошкільному навчальному закладі».Робота закладу була організована у відповідності до Положення про дошкільний навчальний заклад, Статуту,річного плану.

 Кількість місць за проектом – 47

 Працює  2 різновікові групи, з них: раннього віку та молодшого дошкільного віку

                                                              молодшого та старшого дошкільного віку

 Всього дітей в ЗДО на 31.05.2018 – 44дітей

 Режим роботи 5-денний, з 10,5-годинним перебуванням дітей з 7.30 - 18.00.

За штатним розписом у дошкільному закладі працює 9 осіб. З них –

  • завідуюча  - 1,0 ставка,
  • вихователі  - 2.0 ставки,
  • помічники вихователя – 2,5 ставки,
  • завгосп – 0,5 ставки,
  • машиніст по пранню білизни – 0,5 ставки,
  • кухар – 1,0 ставка,
  • помічник кухаря – 0,5 ставки,
  • підсобний робітник– 0,5 ставки.
  • медична сестра – 0,5 ставки(вакансія)
  • музичний керівник – 0,5 ставки(відпустка по догляду за дитиною)

 

 2.КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

 Важливими формами підвищення рівня педагогічної майстерності педагогів в дошкільному навчальному закладі є курсова перепідготовка та атестація. Протягом 2017/2018 навчального року згідно графіку педагоги не проходили  курси підвищення кваліфікації

       Навчально-виховний процес в ЗДО здійснювали два  педагогічних працівників відповідно нової Базової програми “ Я у світі». Педагоги в своїй роботі використовували навчально-методичний матеріал журналів „Дошкільне виховання”, „Палітра педагога”, „Джміль”, „Бібліотечка вихователя дитячого садка”, ,,Дошкільний навчальний заклад``, придбані всі необхідні методичні посібники для роботи по новій програмі” Я у світі” за власні кошти. Методичний кабінет поповнюється методичною літературою згідно Типового положення про методичний кабінет ДНЗ

Навчання та виховання дітей проходило  в інтегрованій формі, з урахуванням індивідуальних особливостей дитини.

Навчально-виховний процес з дошкільниками спрямований на особистісно-орієнтований підхід до дітей, виявлення творчих здібностей, розвиток інтелекту, вміння орієнтуватися в навколишньому світі. З цією метою використовувався матеріал з досвіду роботи видатних педагогів В. Сухомлинського, С. Русової, К. Ушинського, передовий досвід педагога дошкільного закладу Мащенко В.Г. по екологічному вихованню

 З метою надання методичної допомоги вихователям проводилося вивчення матеріалів за темою: «Сутність професійної компетентності вихователя». Вихователі дошкільного навчального закладу відвідували педгодини, консультації .Належну увагу приділяли самоосвіті, над плануванням освітньо –виховної роботи, вивчали методичну літературу, публікації періодичних видань.

 Педагогічні працівники збагачували свій власний досвід інноваційними підходами, добирали ефективні прийоми і методи навчання і виховання, впроваджуючи елементи сучасних педагогічних технологій:

 - технології  фізичного виховання М.М. Єфименка (вихователь Бобокало О.С.,)

-логіко-математичний розвиток дітей дошкільного віку (Пшебилович Л.М.)

 Консультації для педагогів проводилися  за таким розподілом:

 - для педагогів закладу (тематика консультацій – «Як пом'якшити процес адаптації дітей до дошкільного закладу», «Методи виховання творчої особистості дитини у системі фізичного виховання », «Конструюваня з паперу як вид дитячої творчості », , «Організація мовленнєвої діяльності  дітей», «Попередження дитячого травматизму та перша долікарська допомога », «Організація праці дітей на ділянці дошкільного навчального закладу», «Дидактичні ігри׃ організація та проведення»;

 - для музичних керівників  (тематика консультацій - «Розвиток творчих здібностей дитини різними видами музичної діяльності», «Музикотерапія як засіб лікувального та розвивального впливу на дітей»);

             Одна з масових форм методичної роботи в закладі -  організація виставок, як тимчасових так і постійнодіючих. Це виставки дитячої творчості, спільних робіт дітей з батьками, виставки поробок «Осінь золота», «Літо красне, прощавай

 

3.МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

 В закладі для здійснення освітньо - виховного процесу створені необхідні умови. База ЗДО відповідає дитячому контингенту навчального закладу.

 Кожна вікова група відповідає санітарно-гігієнічним нормам, має естетичний вигляд. Меблі підібрано відповідно до зросту дітей. Кожна дитина має свою шафу, стіл, стілець, ліжко. В кожній групі створені куточки, які відповідають вимогам дошкільної дидактики (доступності, наочності, послідовності, повторності, поступового зростання труднощів) та направлені на розвиток всебічно розвиненої особистості.

 На території дошкільного навчального закладу розташовано 2 ігрових майданчика, спортивний майданчик. Стан обладнання знаходиться на належному рівні. Для проведення занять, ігор та фізичних вправ на свіжому повітрі фізкультурний майданчик розділено на зони для спортивних ігор, бігові доріжки, ями для стрибків. Поряд знаходиться «автомістечко» для вивчення правил дорожнього руху. Територія дошкільного навчального закладу має естетичний вигляд, достатньо озеленена, повністю огороджена, оздоблена квітниками, городами, завезено пісок в усі пісочниці. Щоб в дитячому садку було  красиво та затишно  - висаджено 100 фруктових та кісточкових  дерев та кущів(вишні, абрикоси, персики,яблуні, груші, смородина) та 120 декоративних кущів та дерев(форзиції, ялини, спіреї, козацький ялівець.)

На території закладу відокремлено зону юних натуралістів з ділянками овочевих культур, зелену зону з газонами,  квітниками .

 Все обладнання на майданчиках пофарбовано в яскраві кольори та раціонально сполучається з ігровими будівлями, будиночками,  та квітниками.

 Суворо в дошкільному закладі дотримуються температурного, повітряного, світлового режимів, санітарно-гігієнічних правил в приміщеннях та на майданчиках.

         Колектив та батьки доклали багато зусиль до проведення ремонтно-відновлювальних робіт з метою покращення умов перебування дітей в ДНЗ.

 З 2018 року   батьками благодійна допомога не надається, лише виготовлене руками батьками:наочність , обладнання для занять.

 

Матеріально – технічна база  ДНЗ на протязі цього року поповнилася іграшками, які були подаровані батьками на групи та демонстраційним матеріалом для проведення занять .За літній період 2017 року було виконано великий об”єм роботи  по облаштуванню зовнішнього фасаду приміщення дошкільного закладу та облаштуванню території :

  • зроблений косметичний ремонт по групах;
  • виконані роботи по заміні води та каналізації
  • проведено ремонт дитячих споруд на дитячих майданчиках;
  • виготовлено устаткування на майданчиках для спокійних ігор. сюжетнорольових
  • здійснено благоустрій території;
  •  в групі «Калинка» поклеїно шпалери в груповій та приймальні з заміною штор, придбано багато іграшок;

       - для участі дітей у різноманітних святах  пошито костюми:

 Протягом року щомісяця було придбано канцелярські товари,  методична література, дидактичні ігри на допомогу вихователям при роботі з дітьми,(за кошти вихователів)

На 2016/2017 навчальний рік планується виконати такі ремонтні роботи:

  - встановлення паркану на ігровому майданчику групи «Сонечко»

   - в групі «Сонечко» поклеїти шпалери в груповій та приймальні  , придбати іграшки,  

      дидактичний матеріал;

  -відремонтувати  коридор на І поверсі,

   -придбати  наочність для методичного кабінету та спортивного залу

 

4.МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ ДІТЕЙ   У ДОШКІЛЬНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ

.

 Медична сестра старша :

 - щодня оглядає дітей, які відвідують дошкільний навчальний заклад;

 - бере участь у лікарському огляді дітей;

 - проводе антропометрію, термометрію, визначає гостроту зору;

 - надає долікарняну допомогу у разі гострого захворювання або травм;

 - здійснює забір матеріалу для лабораторних досліджень;

     У дошкільному навчальному закладі застосовуються форми ведення медичної документації та звітності, встановлені МОЗ.

 Постійно здійснюється медичний контроль за виконанням санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режиму;

 систематично проводиться санітарно-просвітницька робота серед дітей, батьків або осіб, які їх замінюють, та працівників закладу.

 У дошкільному  закладі в наявності медичний кабінет, який оснащений лікарськими засобами і виробами медичного призначення для надання невідкладної медичної допомоги, а також медичним обладнанням. Ведеться вся обліково - звітна документація у порядку встановленому МОЗ України :

 

5.ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ ДІТЕЙ У ЗАКЛАДІ  ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

 Організація харчуванняв ЗДО  здійснюється відповідно до вимог «Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладів».

 

 Харчування дітей є одним з головних компонентів росту і розвитку дитини. Раціональне харчування є для цього головною умовою: діти отримували основні продукти овочі, крупи, молоко, іноді фрукти. Аналіз стану харчування показав, що працівники ЗДО в цілому дотримуються режиму харчування дошкільників, видача їжі відбувається відповідно до графіку, постійно оновлюється вивіска про денне меню. На батьківських зборах у вересні та травні  розглядалось питання про організацію харчування, надавались батькам поради щодо попередження кишкових отруєнь.

Харчування в дошкільному закладі трьохразове. Вартість харчування - безкоштовна

Влітку,працівники на дослідних ділянках   вирощують овочі, в саду - фрукти, які ідуть до столу дітям в літній оздоровчий період.

В меню є молочні, м’ясні, рибні, овочеві страви. Крупами забезпечені на 100 %, борошном – на 100%, маслом – на   100 % Виконання норм харчування здійснюється на 98%..

 Одна дитини з багатодітної сімї оплачує харчування 50%,  а 6 дітей –безкоштовно(2-АТО,2-діти під опікою,2-малозабезпечені)

Постачальниками продуктів харчування

ПП «Павлівське»- молоко

Батьки -овочі

Технологічне та холодильне обладнання в наявності та в належному стані.

 На харчоблоці працюють кухарі (з  фаховою освітою).В ЗДО проводиться санітарно – просвітницька робота серед персоналу, батьків з питань організації раціонального харчування; заслуховувались питання з організації харчування на загальних батьківських зборах та на нарадах при завідувачеві. Щомісячно відбувається аналіз виконання норм харчування, проводиться контроль завідувачем дотримання посадових обов’язків сестрою медичною старшою, кухарями, завгоспом.

 

 

6. УПРАВЛІНСЬКА ДІЯЛЬНОСТЬ ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

 Дошкільний заклад у своїй навчальній діяльності керувався  Законами України  «Про дошкільну освіту», «Про  мови», Державним стандартом – Базовим компонентом дошкільної освіти України, Коментарем до Базового компонента дошкільної освіти в Україні, Базовою програмою розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі», Методичними аспектами реалізації завдань Базової програми «Я у Світі», інструктивно – методичними листами Міністерства освіти і науки України, Положенням про дошкільний навчальний  заклад України, Статутом дошкільного навчального закладу, Концепцією розвитку дошкільного навчального закладу та річним планом

      Використовувались різні види контролю: комплексне та тематичне вивчення, оперативний, епізодичний, порівняльний, попереджувальний та вибірковий.  Для його здійснення добиралися такі методи: вивчення документації, спостереження, проведення контрольних занять, бесіди з дітьми та педагогами, анкетування.

 Було проведено тематичне вивчення організації початку навчального року. Аналізувалися: санітарний стан приміщень, предметно-ігрове середовище, забезпечення освітньо-виховного процесу, документація. Встановлено, що педагогами була проведена велика робота по підготовці до нового навчального року. Ігрові осередки достатньо оснащені ігровим матеріалом відповідно віковим особливостям дітей групи та методичним рекомендаціям. У наявності обладнання та атрибути до сюжетно - рольових ігор, будівельних ігор. Вихователями також проведена певна робота щодо оснащення освітньо-виховного процесу, виготовлені дидактичні ігри, демонстраційний та роздатковий матеріал.  Але є і певні недоліки: не достатня кількість матеріалу для роботи з дітьми   ,Тому в плані робіт на літо  необхідно створити та поповнити необхідним матеріалом куточок театралізованих ігор, зокрема – ширмою, елементами декорацій, фланелеграфом,  видами театрів – настільним, рукавичками,  спортивні куточки необхідно дообладнати інвентарем, а саме – м’ячами різного діаметру, обручами, скакалками, атрибутами до спортивних ігор.

 Проводячи  тематичне вивчення ефективності використання нетрадиційних форм роботи з дітьми на заняттях з малювання. Вивчалися питання׃ знання, уміння, навички дітей; планування роботи з дітьми; створення умов; знання, уміння, навички вихователів; робота з батьками. Зיясувалося, що вихователі  ефективно використовують  нетрадиційні форми роботи з дітьми на заняттях з малювання. Педагоги допомагають  дитині набути досвід у сприйнятті навколишнього світу, ознайомлюють з нестандартними техніками зображення,  що покликані розвинути творчу уяву дітей, вміння сприймати фактуру, кольори та форми, вміння створювати композиції за власним задумом; формують необхідні навички та вміння; розвивають творчі здібності дітей відповідно до завдань Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі». Недоліки׃ недостатня забезпеченість предметно – розвивальних осередків груп художніми матеріалами, недостатня кількість методичної літератури відповідної тематики, низький рівень технічних навичок вихованців групи .

 Тематичне вивчення організації ознайомлення старших дошкільників з явищами неживої природи охоплювало такі питання׃ екологічні знання, уміння, навички, ставлення  дітей; планування роботи з дітьми; створення умов; знання, уміння, навички вихователів; робота з батьками. Було зроблено висновок, що вихователі систематично проводять на належному рівні роботу по ознайомленню з явищами неживої природи.

Тематичне вивчення питання організації  роботи з безпеки життєдіяльності в групах дошкільного віку охоплювало такі питання׃ створення умов для організації та проведення роботи, планування роботи з безпеки життєдіяльності, рівень знань, умінь, навичок дітей, робота з батьками  щодо  профілактики травматизму  серед дітей, рівень знань, умінь, навичок вихователів. Зיясувалося, що робота з безпеки життєдіяльності організована на  достатньому рівні.  Вихователі приділяють належну увагу проблемі профілактичної роботи щодо попередження дитячого травматизму, формуванню у дітей навичок безпечної життєдіяльності, навчають  дітей свідомо ставитись до свого здоров’я, до особистої безпеки та безпеки навколишніх.  Діти мають достатній обсяг знань, сформовані вміння, навички з різних видів безпеки життєдіяльності. Педагоги працюють у тісній взаємодії з батьками у вирішенні проблеми безпеки дитини.

 Протягом року колектив приймав активну участь в конкурсах

На краще розвивальне середовище»  де були переможцями

На кращий Інтернет-сайт, де були переможцями

На кращий методичний посібник, де також отримали перемогу.

 

 

7. РОБОТА З БАТЬКАМИ ТА ГРОМАДСЬКІСТЮ У ДОШКІЛЬНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ

 У минулому навчальному році адміністрація й педагогічний колектив приділяли велику увагу підвищенню психолого – педагогічної культури батьків, надавали сім’ям консультативну допомогу в питаннях виховання, розвитку дітей, вдосконалювали їх виховні навички.

 Використовувалися такі форми взаємодії дошкільного закладу та родини:

 Колективні:

 - загальні батьківські збори, на яких ознайомлювали батьків із пріоритетними напрямами роботи закладу, звітували про результативність роботи, порушували питання безпеки життєдіяльності дітей, збереження і зміцнення їх здоров’я;

 - Дні відкритих дверей, під час проведення яких батьки мали змогу відвідати заняття, спостерігати за діяльністю своєї дитини, взяти участь у розвагах, іграх;

 - спільні родинно – спортивні свята «Тато, мама, дитина – дружна родина»,

Групові форми взаємодії з батьками:

 - батьківські збори в групах;

 - анкетування батьків

 

Робота  закладу дошкільної освіти  «Веселка» в 2017-2018 навчальному році була направлена на підвищення якості дошкільної освіти та її результативності

     Зважаючи  на аналіз роботи, враховуючи досягнення і перспективи   розвитку , визначаються такі пріоритетні завдання на 2018-2019 н.р.:

1.Спрямувати роботу педколективу на впровадження ефективних засобів фізичного ,  екологічного виховання та безпеки життєдіяльності дошкільнят.